czwartek, 12 kwietnia 2018

ROGALIKI#PRZEPIS

       Rogaliki, niby nic takiego, a jednak na każdej imprezie (i nie tylko) schodzą, jak świeże bułeczki albo szybciej. Są mega proste w przygotowaniu, a do tego mają szereg możliwości ich modyfikacji. Wszystko zależy od tego, czym je nadziejemy: marmoladą, pieczarkami, mięsem, warzywami.... U mnie w domu ulubione to te z marmoladą. Ważne, by była to marmolada, a nie dżem, bo ten podczas pieczenia wypływa (próbowałam), także jak obiecałam, tym razem podaję przepis:

                                0,5 kg mąki (ja używam zwykłej pszennej)
                                1 kostka tłuszczu (ja daję KASIĘ)
                                1 szklanka śmietany ( ja daję mleko, jakie mam, nawet chude)
                                5 dag drożdży
                 Wykonanie:
                             Ok. pół szkl. mleka podgrzewam chwilę, wkruszam drożdże i dodaję ok. 1 łyżeczkę cukru, zostawiam. Do miski wsypuję mąkę, dorzucam rozpuszczoną kasię i resztę mleka (bądź śmietany), dorzucam roztwór drożdży ( nie czekam, aż wyrosną tylko, by się rozpuściły) i wszystko wyrabiam ( u mnie należy to do robota kuchennego). Wyrabianie trwa tak długo, dopóki ciasto nie zacznie odchodzić od miski (czasem trzeba dodać trochę  mąki innym razem trochę mleka). Potem całe ciasto wykładam na stół podsypany mąką i dzielę na 6 części.


 Każdą z nich rozwałkowuję i dzielę na 8 części.


Nadziewam marmoladą i ...rogaliki gotowe. Piekę je w 180 st. z termoobiegiem do zrumienienia.


Z porcji ciasta wychodzi ok. 48 rogalików. Mam nadzieję, że spróbujecie. SMACZNEGO!!!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz